Potraviny, které mohou podpořit vaše zdraví

Zde je seznam potravin, které kromě toho, že skvěle chutnají, tělu dodávají potřebné živiny a vitaminy.

Fakta

Zdaleka neplatí, že zdroje látek prospěšných pro naše tělo jsou jen ovoce a zelenina. Člověk navíc kromě vitaminů potřebuje z potravy čerpat i celou řadu minerálů a prvků, které se podílejí na správných chemických procesech v organismu a mají vliv na produkci hormonů.

Mořské plody

Ryby a všemožné potvory z mořských hlubin obsahují spoustu aminokyseliny tryptofanu, který je zodpovědný za tvorbu hormonu melatoninu a přispívá ke zkrácení doby nutné k usnutí a ke zlepšení kvality spánku.

Jehněčí maso

Vitaminy a minerály najdeme nejen v ovoci a zelenině. Jehněčí maso je pochoutka bohatá na zinek, který přispívá k udržení normálního stavu kostí, vlasů, pokožky a nehtů.

Rajčata

Nasládlá zelenina, která se hodí snad ke všemu. Těstoviny, pizza, saláty, omáčky… Rajčata navíc prospívají i našemu zdraví. Mají vysoký podíl draslíku, který přispívá k normální činnosti nervové soustavy a svalů.

Olivový olej

Rostlinný olej, který se hodí do studené i teplé kuchyně, je bohatý na důležité látky pro naše tělo. Je cenným zdrojem nenasycených mastných kyselin, vitaminů a antioxidantů.

Zdroje: Nutrion, https://www.nutrion.cz/info/detail.php?idzb=248; Česká ordinace, https://www.ceskaordinace.cz/potraviny-na-zvyseni-hladiny-testosteronu-ckr-955-7157.html#jak-zvysit-prirozene-hladinu-testosteronu; Časopis Vesmír, http://casopis.vesmir.cz/clanek/kapsaicin-a-jeho-vliv-na-lidsky-organismus; Magazín Zdraví, http://www.magazinzdravi.cz/rajce; Zdravá výživa, https://zdrava-vyziva.zdrave.cz/olivovy-olej-a-jeho-ucinky-na-zdravi/

Sanoriňané si často trochu vymýšlejí, v této sekci však najdete jen pravdivé informace. Protože když jde o zdraví, musí jít legrace stranou.

Také čtěte

5 věcí, které vám na dovolené či výletě mohou zachránit zdraví
07.05.2018, Fakta

5 věcí, které vám na dovolené či výletě mohou zachránit zdraví

Ať už plánujete jednodenní výlet za město, nebo třeba týdenní dovolenou v Tatrách, bude se vám hodit náš seznam. Obsahuje na první pohled možná nepotřebné věci, v krizi vám ale právě ty prokážou nedocenitelnou službu!

4 tipy, vďaka ktorým sa vyspíte doružova, aj keď máte upchatý nos
02.02.2018, Fakta

4 tipy, díky kterým se vyspíte dorůžova, i když máte ucpaný nos

Rýma, ucpaný nos, a tedy ztížené dýchání dokážou člověku znepříjemnit usínání i samotný spánek. Zkuste ale některý z našich tipů, a uvidíte, že budete i při rýmě spát jako miminko!

Na této stránce používáme analytické nástroje

Z důvodu vyhodnocování a zkvalitňování obsahu a jeho šíření na této stránce používáme analytické nástroje služeb Google a Facebook. Kompletní znění podmínek sběru dat.