3 věci, které děláte, a možná netušíte, že si jimi oslabujete imunitu

Imunita je schopnost organismu bránit se proti „škodlivinám“ zevnitř (například nádorovým buňkám), ale také těm zvenčí, jako třeba virům či bakteriím. Jestli tedy nechcete být nemocní, musíte o svůj imunitní systém pečovat! Jak na to?

Fakta

Náš životní styl ovlivňuje funkci imunitního systému – určité aktivity ho posilují, jiné naopak oslabují. Některé věci vypadají na první pohled nevinně, a přitom imunitě škodí. Pojďme se podívat, jaké to jsou.

Jíte špatné tuky

Tuky zkrátka potřebujeme, jenže je dobré vědět, že některé jsou lepší než jiné. Ten špatný tuk najdete zejména v průmyslově zpracovaných potravinách – obsahuje totiž trans mastné kyseliny, jenž pro naše zdraví nemají žádný přínos. Naopak strava bohatá na mononenasycené (oříšky, avokádo, olivový olej) a polynasycené mastné kyseliny (rostlinné oleje, tuk z ryb) našemu organismu vyloženě svědčí. V rozumné míře jsou vhodné i nasycené mastné kyseliny, kam patří zejména živočišné tuky. Pokud tedy chcete imunitní systém fungující jako hodinky, dopřejte mu „zdravé“ tuky a zejména omega-3, které najdete třeba v rybím oleji.

Odbýváte spánek

Když nedopřejete svému tělu kvalitní spánek a dostatečně si neodpočinete, zvýší se ve vašem těle hladina stresového hormonu kortizolu. V delším časovém měřítku je jeho vysoká množství zodpovědné za řadu civilizačních chorob od obezity až po neplodnost. I pár nocí, kdy spíte méně než je zdrávo, ale stačí k tomu, abyste snížili funkci imunitního systému – bez dostatečné regenerace prostě nemůže fungovat naplno. Ve spánku si totiž tělo mimo jiné vyrábí bílé krvinky, které jsou nesmírně důležité, protože jde o buňky se schopností bojovat proti všem „zlým“ částicím zvenčí nebo uvnitř organismu.

Nepřijímáte správné množství bílkovin

Bílkoviny jsou prostě potřeba! Na jejich dostatek by si měli dávat pozor zejména osoby s vysokým denním výdejem – například fyzicky pracující nebo sportovci. Bohužel v minulých desetiletích přišlo do módy i pár diet, které doporučují konzumovat hodně bílkovin a minimum tuků, případně sacharidů. Stejně tak nabyla na síle vlna vegetariánství či veganství a nedostatečně informovaní jedinci zase nejí dostatečné množství bílkovin, protože prostě jen vyškrtnou z jídelníčku živočišné výrobky a nenahradí je vhodnou alternativou. Ať už jde o přemíru bílkovin, nebo jejich nedostatek, oba tyto extrémy snižují funkci imunitního systému.

Zdroje: PharmDr. Zima, J.Žij zdravěLive StrongWebMd,

Sanoriňané si často trochu vymýšlejí, v této sekci však najdete jen pravdivé informace. Protože když jde o zdraví, musí legrace stranou.

 

sprej_1

Sanorin 1 PM, sprej

Přípravek se používá k mírnění příznaků u akutní rýmy, zánětu čelistních dutin, zánětu Eustachovy trubice a zánětu středního ucha.

Koupit Více

Také čtěte

Čo sú nosové panny, najväčší kultúrny artikel Sanorini?
24.02.2018, Fikce

Co jsou nosové panny, největší kulturní artikl Sanorini?

Jak známo, námořníci si po staletí předávají příběhy o mořských pannách. Někteří historici tvrdí, že mořské panny byly inspirovány kapustňáky nebo podobnými zvířaty. Na Sanorini ale všichni vědí, že mořské panny jsou inspirované pouze sanorinskými nosovými pannami.

Neuvěřitelné zázraky sanorinského zemědělství
03.01.2018, Fikce

Neuvěřitelné zázraky sanorinského zemědělství

Když se Sanoriňan chce stát zemědělcem, nemusí pro to nic moc udělat. Na ostrově totiž ovoce i zelenina rostou samy od sebe, a každý tak má bohatou úrodu zajištěnou. Říkáte si, jak je to možné?

Na této stránce používáme analytické nástroje

Z důvodu vyhodnocování a zkvalitňování obsahu a jeho šíření na této stránce používáme analytické nástroje služeb Google a Facebook. Kompletní znění podmínek sběru dat.